جلسه هفتم : میشه دوباره تکرار کنی ؟

میشه دوباره تکرار کنی ؟

سلام خدمت همه زبان آموزان گرامی به جلسه هفتم از دوره رایگان آموزش زبان انگلیسی با استاد کامران کروژدهی خوش اومدید. در جلسات قبلی مباحث مختلفی در مکالمه زبان انگلیسی مانند معارفه و احوال پرسی را مورد بحث قرار دادیم. اما در این جلسه به مشکلات در مکالمات تلفنی می پردازیم. شاید برای شما هم سوال به وجود آمده باشد که اگر در مکالمه تلفنی صدای طرف مقابل نامفهوم بود چگونه جمله ” میشه دوباره تکرار کنی” را به او بیان کنیم.

حتما اگر در جلسات قبلی شرکت نکرده اید پیشنهاد می کنیم ویدئو های دروس قبلی را ببینید چراکه به صورت رایگان در اختیار شما قرار داده شده اند. اما افرادی که جلسات قبلی را همراه ما بوده اند می دانند که روند آموزشی جلسات ما در 3 بخش تقسیم می شود که به صورت زیر است :

  1. تلفظ کلمات
  2. معنای متن
  3. نکات آموزشی

پس وارد حاشیه نشده و سریعا یک مکالمه را آغاز می کنیم.

میشه دوباره تکرار کنی ؟

مکالمه را با این تیتر نام گذاری می کنیم. توصیه ما به شما این است که حتما بخش اول را همراه با ویدئو پیش ببرید تا با تلفظ دقیق هر کلمه در متن آشنا شوید. متن زیر مکالمه بین لوک و استفانی است. لوک خارج از دفتر است و با استفانی که داخل دفتر در حال کار کردن است تماس می گیرد و …

حال که بخش اول را پشت سر گذاشتیم و تلفظ صحیح متن را دانستیم وقت آن است تا ترجمه این مکالمه را مورد بررسی قرار دهیم.

کلمات مهم متن :

ink : جوهر
pick up : برداشتن
cutting out : قطع و وصل شدن
reception : گیرنده

بخش سوم : نکات آموزشی متن

می رسیم به بررسی نکات آموزشی و تاحدودی گرامری، که در این مکالمه وجود دارند. در ادامه یکی یکی این نکات را بیان و بررسی می کنیم. تا گرامر مکالمه خود را تقویت کنیم.

جایگزین های میشه دوباره تکرار کنی

اگر در مکالمه‌تان با افراد سخنی را متوجه نشدین و خواستید برای اطلاعات بیشتر درباره آنچه او گفته است درخواست کنید، چندین راه وجود دارد . در ادامه رایج ترین آن ها بیان شده است که در موقعیت های غیر رسمی می توانید از این جملات استفاده کنید :

I can’t hear you.

صدایت را نمیتوانم بشنوم

و در موقعیت های رسمی هم می توانید از جملات زیر استفاده کنید :

Excuse me

ببخشید

I’m sorry ?

متاسفم ؟

I beg your pardon ?

عذر میخواهم ، متوجه نشدم

از جملات زیر نیز می توانید برای شفاف سازی بیشتر استفاده کنید :

Can you please repeat that?

می توانی لطفا دوباره تکرار کنی ؟

Can you spell that for me?

آیا می توانی آن را هجی کنی ؟

Can you please write down the address for me?

میشه لطفا آدرس را برایم بنویسی ؟

شروع مکالمه تلفنی

در ابتدای مکالمه دیدید که لوک با استفانی تماس گرفت و گفت :

Hello? hi Stephanie

به نظرتون چرا لوک دو بار سلام کرد؟
همانطور که ما برای شروع مکالمه تلفنی مان از ” الو ” استفاده می کنیم انگلیسی زبانان نیز به جای آن از واژه Hello در شروع مکالمه تلفنی استفاده می کنند. پس ترجمه این عبارت به صورت : ” الو ، سلام استفانی ” بیان می شود.

Cutting out

cutting out مشکل در درک تماس گیرنده به دلیل دریافت ضعیف تلفن همراه را توصیف میکند. اگر در درک صحبت های طرف مقابل مشکل دارید میتوانید بگویید :

I am losing you

دارم از دستت میدم

The line is breaking up

خط در حال قطع شدن است

اگر تماس تلفنی به دلیل دریافت ضعیف قطع شده بود ، می توانید بگویید :

The call dropped

تماس قطع شد

پایان دادن به مکالمه تلفنی

در مکالمات تلفنی هنگام خداحافظی و پایان دادن به مکالمه از عبارت ” Talk to you later ” استفاده می کنند. پس حتما پایان مکالمه خود را با عبارات مناسب انجام دهید. به عنوان مثال در مکالمات معمولی بر خلاف تلفنی از ” See you later ” استفاده می شود.

نکات در بحث مکالمه پایان ندارند و ما تا جایی که نیاز بود نکات کلیدی را خدمت شما ارائه کردیم. در ادامه دو مکالمه تلفنی دیگر را با همدیگر بررسی می کنیم. یکی به صورت غیر رسمی و دیگری به صورت رسمی. به کلمات مورد استفاده و تفاوت های آن در این دو مکالمه به شدت توجه کنید همچنین لحن هر کدام از این گویندگان را می توانید در ویدئوی این جلسه مشاهده کنید.

مکالمه تلفنی غیر رسمی

مکالمه ای دوستانه (غیر رسمی) بین کامران و مریم. در متن زیر مریم از کامران دعوت می کند که هفته بعد را به قایق سواری بروند.

مکالمه تلفنی رسمی

در بسیاری از موقعیت ها مانند وقتی که با یک سازمان تماس می گیرید یا یک دانشگاه، کارکنان آنجا با شما به صورت رسمی صحبت می کنند و برای این منظور نیاز است که شما نیز مکالمه را به صورت رسمی ادامه دهید. متن زیر مکالمه ای تلفنی را بین کامران و منشی یک شرکت بیان می کند.

سخن پایانی

در این مطلب 3 مکالمه با موضوعات و لحن های متفاوت را مورد بررسی قرار دادیم. که متن اول در مورد میشه دوباره تکرار کنی در زبان انگلیسی بود. امیدواریم از این جلسه لذت برده باشید. پیشنهاد می کنیم اگر جلسات قبل را مشاهده نکردید حتما سری به آن ها بزنید و این دوره رایگان آموزش زبان انگلیسی را از دست ندهید.

External source

گردآوری شده توسط تیم تحریریه کروژدهی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *