تقویت زبان انگلیسی با خواندن 10 کتاب برتر در این حوزه!

بروز رسانی شده در 24 بهمن1401

0 / 5. تعداد رای: 0

تقویت زبان انگلیسی

این روزها هر کس را می‌بینی، کل روز را روی گوشی‌اش خیمه زده؛ اما راستش را بخواهید اینکه بنشینید و یک کتاب کاغذی واقعی دستتان بگیرید و بخوانید، چیز دلنشین و دلبری دارد که روی گوشی پیدا نمی‌شود. همچنین ثمره و فایده این کار ختم به تقویت زبان انگلیسی شما می شود. زبان مادری من انگلیسی نیست، اما سال‌هاست که عاشق زبان انگلیسی هستم. توصیۀ اختصاصی من برای پیشرفت سریع‌تر در زبان، مطالعۀ رمان‌های انگلیسی است. هر چه بیشتر بهتر. البته دردسر پیدا‌کردن کتابی که هم بشود از آن زبان یاد گرفت و هم خودش کتاب جالبی باشد، باعث می‌شود نتوانم همه ی کتاب ها یا رمان های انگلیسی را توصیه کنم و باید پیشنهادهای ویژه خودم را تقدیمتان کنم.

مطالعۀ خوبی داشته باشید! .همینطور زبان‌آموزی خوبی!

ده کتاب انگلیسی رو حتما بخونید که  بدون شک باعث تقویت زبان انگلیسی می شود.

 

تقویت زبان انگلیسی , پیشرفت در انگلیسی , رمان های انگلیسی , کتاب های انگلیسی ,

چهل قانون عشق (از الیف شافاک)

اولین پیشنهاد من باری تقویت زبان انگلیسی چهل قانون است. «عشق و دوستی حقیقی، راه را بر تحول‌های غیرمنتظره می‌گشاید. اگر پس از دوست‌داشتن، همان انسانی باشیم که پیش از دوست‌داشتن بوده‌ایم، یعنی به‌قدر کافی دوست نداشته‌ایم.»

این رمان، نه فقط زبان انگلیسی‌تان را متحول می‌کند، که زندگی‌تان را هم. در حال حاضر این کتاب، رمان محبوب من است. بسیار زیبا نوشته شده و نسخۀ انتشارات پنگوئن طوری ویرایش شده که افراد نسبتا مبتدی هم داستان و مفهوم آن را به خوبی درک می‌کنند. اگر به موضوعات معنوی علاقه‌مند هستید، این کتاب انتخاب خوبی برای شماست.

چگونه یک زن باشیم (اثر کیتلین موران)تقویت زبان انگلیسی , پیشرفت در انگلیسی , رمان های انگلیسی , کتاب های انگلیسی ,

«اصلا چرا باید به خاطر اینکه یک زنم، با همه مهربون باشم؟!»

این کتاب، یک مانیفیست فمنیستی نخ‌نماشده نیست. کیتلین موران نویسنده‌ای قدرتمند با قلمی گیراست که حرفش را رک‌و‌راست می‌زند. اگر دوست دارید اصطلاحات عامیانه یاد بگیرید، (مثل یک فمنیست خوب!) مردسالاری را بکوبید و موقع کتاب‌خواندن غش‌غش بخندید، این کتاب را بخوانید.

مزایای گوشه‌گیربودن (اثر استیفن شباسکی)تقویت زبان انگلیسی , پیشرفت در انگلیسی , رمان های انگلیسی , کتاب های انگلیسی ,

«خب، این زندگی منه و دوست دارم بدونی که من هم خوشحالم، هم ناراحتم و هنوز هم دارم سعی می‌کنم بفهمم چطور چنین وضعی ممکنه.»

مورد بعدی برای تقویت زبان انگلیسی این کتاب است که این کتاب، داستان یک نوجوان باهوش و گوشه‌گیر است که با ناراحتی‌های روانی دست‌و‌پنجه نرم می‌کند و سعی می‌کند جایگاه خود را در جهان پیدا کند. اگر حس می‌کنید دوست دارید به خاطرات دوران دبیرستانتان برگردید و البته اصطلاحات دوران نوجوانی را یاد بگیرید، این کتاب گزینۀ خوبی برایتان است.

معامله‌شکن (اثر هارلن کوبن)

تقویت زبان انگلیسی , پیشرفت در انگلیسی , رمان های انگلیسی , کتاب های انگلیسی ,
معامله‌شکن (اثر هارلن کوبن)

«پذیرش هر چیز اجتناب‌ناپذیری، علامت یک انسان عاقله.»

این کتاب یکی از مجموعه کتاب‌های جنایی مایرون بولیتار و کتاب محبوب من است. مایرون بولیتار، یک بازیکن بازنشستۀ بسکتبال است که با همراهی دوست عجیب‌وغریبش، ویندزر وین هورن لاکوود 3، راز جنایت‌ها را کشف می‌کند. کتاب مملو از اصطلاحات معمایی و ورزشی است – به هر حال یک رمان جنایی است. هشدار: اگر یکی از آن‌هایی هستید که تا کتابی را تمام نکرده‌اید، نمی‌توانید کنارش بگذارید، از خیر این کتاب بگذرید!

جزیرۀ گنج (اثر رابرت لویی استیونسن)تقویت زبان انگلیسی , پیشرفت در انگلیسی , رمان های انگلیسی , کتاب های انگلیسی ,

«یوهوهو و یک بطری شراب»

این کتاب معرفی لازم ندارد. یک کتاب کاملا کلاسیک و کامل، پر از دزد دریایی و ملوان و ماجرا. این کتاب برای گسترش دایرۀ لغاتتان عالی است، خصوصا اگر عاشق سفرهای ماجراجویانه باشید.

هزار خورشید تابان (اثر خالد حسینی)تقویت زبان انگلیسی , پیشرفت در انگلیسی , رمان های انگلیسی , کتاب های انگلیسی ,

«ازدواج می‌تونه صبر کنه، اما درس‌خوندن نه.»

داستان این کتاب انگلیسی را در کمتر کتابی می‌توانید پیدا کنید. مریم و لیلا برای آیندۀ خود در کابل به سختی می‌جنگند و شما در رنج‌های هر روز آن‌ها غرق می‌شوید. انگلیسی کتاب برای اغلب زبان‌آموزان ساده، اما زیبا و چالش‌برانگیز است. شخصیت‌های این کتاب را هرگز فراموش نخواهید کرد.

غرور و تعصب (اثر جین آستین)

تقویت زبان انگلیسی , پیشرفت در انگلیسی , رمان های انگلیسی , کتاب های انگلیسی ,

«چه آسان می‌توانستم غروش را ببخشم، اگر غرور مرا جریحه‌دار نکرده بود.»

این اثر جین آستین هم نمونۀ دیگری از آثار کلاسیک است. گرچه لغات آن کاملا در سطح پیشرفته است، اما اگر چالش را دوست دارید، این کتاب گزینۀ بسیار خوبی برای شماست. با این اوصاف بسیار کمک شایانی به شما در تقویت زبان انگلیسی و دایره لغات شما می کنه و ضمنا، فکر نمی‌کنم بتوانید عاشق شخصیت‌های این کتاب نشوید، خصوصا جناب دارسی!

کشتن مرغ مقلد (اثر هارپر لی)تقویت زبان انگلیسی , پیشرفت در انگلیسی , رمان های انگلیسی , کتاب های انگلیسی ,

«تا وقتی دنیا رو از دید کسی نگاه نکنی، هرگز اون رو درک نمی‌کنی … تا وقتی زیر پوستش نفوذ نکنی و قدم نزنی.»

یکی از شاهکارهای ادبیات امریکا که کمک می‌کند تاریخ ایالات متحده را بهتر بفهمید. می‌گویند فرهنگ را فقط از راه زبان می‌شود فهمید. دوست دارید امتحان کنید؟ این کتاب را بخوانید.

استشراق (اثر ادوارد سعید)تقویت زبان انگلیسی , پیشرفت در انگلیسی , رمان های انگلیسی , کتاب های انگلیسی ,

«از آغاز گمانه‌زنی‌های غرب دربارۀ شرق، یکی از کارهایی که شرق نتوانست انجام دهد، نمایش حقیقی خود بود.»

این کتاب مخصوص متفکرانی است که مشتقاند پا را فراتر از کلیشه‌های ذهنی بگذارند. اگر زبان انگلیسی‌تان خیلی خوب است، این کتاب منبع ارزشمندی برای فهم جهان و نوع نگاه ما به یکدیگر است. به‌علاوه، اگر بخواهید سفر کنید، خصوصا به خاورمیانه، این کتاب برای آموزش آغاز گفتگو با دیگران بسیار مفید است.

تقویت زبان انگلیسی , پیشرفت در انگلیسی , رمان های انگلیسی , کتاب های انگلیسی ,

«پس بالاخره گرگ عاشق بره شد …»

و آخرین مورد برای تقویت زبان انگلیسی کتاب twilight می باشد. شاید انتظار نداشتید این کتاب، دهمین پیشنهاد بنده، کامران کروژدهی باشد. اما این یکی از اولین کتاب‌هایی است که به زبان انگلیسی خواندم و به همین خاطر جایش در قلب من محفوظ است و با همۀ وجودم آن را به هر زبان‌آموزی توصیه می‌کنم. داستانش سرگرمکننده و زبانش ساده و راحت است. کتاب را بر اساس فیلمش قضاوت نکنید.

 

 

 

برنامه آموزش گروهی چله زبان
این یک برنامه عمومی رایگان است که هدف آن آموزش گروهی زبان در ۴۰ روز است .

اگر علاقمند به شرکت در این برنامه رایگان هستید میتوانید با پر کردن فرم زیر در خبرنامه چله زبان شرکت کنید و هرروز ایمیل های درس های این برنامه را دریافت کنید .

آخرین دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید