آمادگی آزمون GRE | پیش نیاز هایی برای آزمون سوابق تحصیلی عمومی

بروز رسانی شده در 12 اسفند1398

0 / 5. تعداد رای: 0

در این پست از آموزش زبان کامران می خواهیم باشمادر مورد آزمون GRE صحبت کنیم. آزمون GRE عمومی یکی از بزرگترین و شیرین ترین موانع سر راه شما می باشد. تصمیم گرفته‌اید به دانشگاه بروید؟ همینطور که از تصور زندگی دانشجویی و آماده‌شدن برای دنیای تجارت، ذوق زده‌اید، یادتان باشد که اول باید از سد GRE بگذرید. این آزمون، یکی از الزامات بررسی درخواست پذیرش شما در دانشگاه است و حتی می توان گفت در رسیدن شما به دانشگاه موردنظرتان، نقش حیاتی دارد. پس برای گذشتن از این سد آمادگی آزمون GRE نیازی حیاتیست.

آزمون جی آر ائی یا همان GRE مخفف عبارت Graduate Records Examination می‌باشد. هدف آن سنجش توانایی‌ها و معلومات فارغ التحصیلان می‌باشد. این آزمون معمولاً برای ورود به مقاطع تحصیلی بالاتر از کارشناسی مورد نیاز است. آزمون GRE (آزمون سوابق تحصیلی) آزمونی است که اغلب متقاضیان ورود به دانشگاه‌های امریکا باید آن را بگذرانند. در این آزمون، لغت، توانایی خواندن، تفکر منطقی، توانایی حل مساله و مهارت‌های ریاضی ارزیابی می‌شود.

بخش بندی آزمون GRE

سؤالات مربوط به آزمون ریاضی شامل ۲ سری سؤال ۲۰ تایی است که در ۳۵ دقیقه باید پاسخ داده شود، نمره این بخش بین ۱۳۰–۱۷۰ محاسبه می‌شود.

سوالات بخش درک واژگان شامل ۲ سری سؤال ۲۰ تایی است که باید در ۳۰ دقیقه پاسخ داده شود. نمره این بخش نیز بین ۱۳۰–۱۷۰ محاسبه می‌شود.

قسمت نوشتاری تحلیلی شامل نوشتن ۲ انشا می‌باشد که هرکدام دارای ۳۰ دقیقه زمان است. نمره این بخش از ۶ محاسبه می‌شود.

گام هایی برای آمادگی آزمون GRE

امروز چند توصیه برای شروع و عملکرد خوب در این آزمون برای شما داریم.

گام یک:

اولین پیش نیاز برای آزمون سوابق تحصیلی این است که زمان شرکت در آزمون را تعیین کنید. بر اساس زمانی که برای آمادگی قبل از آزمون دارید، می‌توانید برای مطالعه برنامه‌ریزی کنید. اگر چند ماه فرصت داشته باشید عالی است. ضمنا طوری زمانبندی کنید که اگر در آزمون موفق نشدید، وقت کافی برای شرکت مجدد داشته باشید.

گام دو:

شکل آزمون را بشناسید و با الگوها و بخش‌های مختلف آزمون آشنا شوید.

گام سه:

ابتدا چند بار به صورت امتحانی، آزمون را بدون گرفتن زمان تمرین کنید.

گام چهار:

به بخشی که بیشترین زمان را صرفش می‌کنید دقت کنید و سعی کنید آن را بهبود دهید.

گام پنج:

یک کتاب GRE تهیه کنید و از آن استفاده کنید. کتاب‌های زیادی وجود دارند، پس نظرات کاربران و نقدهای متخصصان دربارۀ کتاب‌های مختلف را بخوانید و در کتابفروشی‌های مختلف بگردید تا کتابی که مناسب خودتان است پیدا کنید.

گام شش:

هر روز برای مطالعه کمی وقت بگذارید. اجازه ندهید هیچ کس با هیچ چیز در آن زمان مزاحم مطالعۀ شما شود.

گام هفت:

گام بعدی برای آمادگی آزمون GRE این اسن که یک جدول زمانی تهیه کنید و برای تکمیل هر بخش در هر روز زمانبندی کنید.

گام هشت:

زیاد تمرین کنید. باید به چهار ساعت نشستن و امتحان‌دادن عادت کنید تا روز امتحان غافلگیر نشوید.

گام نه:

در اینترنت دنبال منابع بگردید. تمرین‌های زیادی در نت پیدا خواهید کرد.

گام ده:

به خودتان انگیزه بدهید و روحیۀ‌تان را حفظ کنید. اگر آدمی هستید که نیاز دارید کسی از بیرون هلتان بدهد، سعی کنید با دوستان دیگری که در حال آمادگی برای این آزمون هستند ارتباط داشته باشید و میزان پیشرفتتان را با آن‌ها مقایسه کنید.

گام یازده:

خوب بخوابید. بدن و ذهنی که درست استراحت کند، می‌تواند یاد بگیرد و اطلاعاتش را حفظ کند.

گام دوازده:

یادتان باشد که یادگرفتن و آماده‌شدن باید لذتبخش باشد. به خودتان ایمان داشته باشید. بین ساعت‌های مطالعه، استراحت کنید و از طی مسیر لذت ببرید.

ممنون که بار دیگر با وب سایت آموزش زبان با کامران همراه بودید و آموزش ” آمادگی آزمون GRE | پیش نیاز هایی برای آزمون سوابق تحصیلی عمومی ” رو دنبال کردید. همچنین شما عزیزان می توانید سایر مقاله های ما را مطالعه فرمایید و از آن ها بهره مند شوید.

 

 

برنامه آموزش گروهی چله زبان
این یک برنامه عمومی رایگان است که هدف آن آموزش گروهی زبان در ۴۰ روز است .

اگر علاقمند به شرکت در این برنامه رایگان هستید میتوانید با پر کردن فرم زیر در خبرنامه چله زبان شرکت کنید و هرروز ایمیل های درس های این برنامه را دریافت کنید .

آخرین دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید