چطور نمرۀ 7 آیلتس را بگیریم

بروز رسانی شده در 8 مهر1400

0 / 5. تعداد رای: 0

نمره 7 آیلتس آرزویی دست یافتنی.

اگر قصد شرکت در آزمون آیلتس را دارید، باید وقت کافی برای تقویت زبان انگلیسی عمومی‌تان بگذارید و سرعتتان را بالا ببرید.

گام ها

گام اول:

یک هدف واقع‌بینانه و قابل حصول برای خودتان تعیین کنید. برای کسب یک نمرۀ آیلتس خوب، باید واقع‌بین باشید. اگر هدفتان رسیدن به سطح خاصی از زبان انگلیسی است، فقط با تمرین و ممارست بیشتر به آن دست پیدا می‌کنید. قبل از تعیین  هدف، باید بدانید نمرۀ آزمون آیلتس در هر بخش به چه معناست.

گام دوم:

یک برنامۀ درسی منظم داشته باشید. در طول روز حداکثر چند ساعت می‌توانید برای تمرین هر چهار بخش آزمون وقت بگذارید؟ سعی کنید حتما این زمان را برای این کار کنار بگذارید. فقط روی نقاط ضعفتان تمرکز نکنید. منظم تمرین کنید و بین تکالیفتان استراحت‌های کوتاهی داشته باشید. حداقل هفته‌ای یک روز را برای استراحت در نظر بگیرید و کاملا آزمون را فراموش کنید. رمز موفقیت، حرکت آهسته و پیوسته است.

از هر فرصتی، هر جا و هر زمان، برای انگلیسی گوش‌دادن استفاده کنید. برنامه‌های تلویزیونی و فیلم تماشا کنید، به رادیو گوش کنید و موسیقی انگلیسی بشنوید. با هر تعداد نیتیو که می‌توانید انگلیسی حرف بزنید و هر چقدر ممکن است با دوستان غیرنیتیوتان تمرین کنید. روزی حداقل یک متن انگلیسی بخوانید.

همیشه باید در حال مطالعۀ کتاب انگلیسی باشید – هر شب یکی دو صفحه قبل از خواب، برنامۀ خیلی خوبی است. روزنامه، مجله و رمان متناسب با سطح زبانتان بخوانید (این مطالب را می‌توانید از کتابفروشی‌های زبان تهیه کنید.)  اگر متقاضی شرکت در بخش آکادمیک آزمون هستید، باید مقالات آکادمیک بخوانید. همیشه متن‌های انگلیسی با خود داشته باشید و هر زمان ممکن بود، در اوقات بیکاری، مطالعه کنید. نگران فهمیدن همۀ کلمات نباشید. بعضی از مقالات را با جزئیات و دقیق بخوانید و بعضی را فقط برای بالابردن سرعتتان.

شما در حال مطالعه مقاله ای با عنوان نمره 7 آیلتس آرزویی دست یافتنی هستید.

گام سوم:

سرعتتان را بالا ببرید. در آزمون آیلتس، زمان، دشمن شماست. شرکت‌کنندگانی که از عملکردشان در آزمون راضی نیستند، معمولا شکایت می‌کنند که صدای بخش شنیدن خیلی سریع بوده و در بخش خواندن هم، زمان کم آورده‌اند. در ابتدا، نگران ناتمام‌ماندن سوالات نباشید. یادتان باشد نمرۀ آزمون بین صفر تا 9 است (صفر یعنی به هیچ سوالی پاسخ داده نشده). کسانی که سطح زبانشان تقریبا حرفه‌ای است، می‌توانند انتظار نمرۀ 9 داشته باشند، اما حتی انگلیسی‌زبانان نیتیو هم ممکن است نتوانند به همۀ سوالات بخش شنیدن درست جواب بدهند یا بخش خواندن را خیلی زودتر از زمان آزمون، تمام کنند. فراموش نکنید

این آزمون طوری طراحی شده که چالش‌برانگیز باشد. این آزمون، ابعاد مختلف توانایی‌های زبانی شما را ارزیابی می‌کند، از جمله سرعت گوش‌دادن، خواندن، نوشتن و فکرکردن به زبان انگلیسی را. سرعت شخصی شما چیزی نیست که هر روز شاهد تغییر زیادی در آن باشید.

اما در بلندمدت، در نتیجۀ تمرین، تغییر قابل‌ملاحظه‌ای می‌کند. سرعت و توانایی شما در پنج بخش مذکور، در یک بازۀ خاص، تقریبا ثابت است. نمرۀ آیلتس شما کاملا مطابق با واقعیت است، چون هر آزمون، با دقت طراحی و آزمون شده تا نتیجۀ آن برای تمام شرکت‌کنندگان در تمام سطوح زبان انگلیسی، استاندارد باشد. با همۀ این‌ها، کارهای زیادی هست که می‌توانید قبل و حین آزمون انجام دهید تا از زمانتان بهترین بهره را ببرید و شانس موفقیتتان را افزایش دهید. یادتان باشد یک ماشین مسابقه نمی‌تواند سریع‌تر از حداکثر سرعتش حرکت کند. اما اگر یک رانندۀ حرفه‌ای پشت فرمانش باشد، حتما می‌تواند برندۀ مسابقه شود و حداکثر سرعت مسابقه به اندازۀ حداکثر سرعت آن ماشین خواهد بود!

آزمون‌های شنیدن، خواندن و نوشتن به همین ترتیب و همگی در یک صبح برگزار می‌شوند. کل زمان این سه آزمون، دو ساعت و نیم است (آزمون مکالمه، در زمان تعیین‌شده در بعدازظهر برگزار می‌شود). شما فقط یک زمان استراحت کوتاه بین خواندن و نوشتن دارید، پس باید بتوانید برای زمان نسبتا طولانی روز آزمون، در بهترین شرایط خود قرار داشته باشید. به همین خاطر، پیش از آزمون باید خوب خوابیده باشید و غذای کافی صرف کرده باشید. نکات و توصیه‌های این کتاب، به شما کمک می‌کند حداکثر سرعتتان را به دست بیاورید. هر چقدر بیشتر تلاش کنید، سرعتتان در روز آزمون بیشتر می‌شود.

گام چهارم:

سرعتتان را در خواندن جملات بالا ببرید. هر چه سریع‌تر و درست‌تر بخوانید، می‌توانید به سوالات بیشتری جواب بدهید. باید دستورالعمل، مثال و سوال را به سرعت بخوانید و درست بفهمید تا زمان کافی برای جواب‌دادن داشته باشید. پس بالا‌بردن سرعتتان در خواندن، اهمیت زیادی دارد.

گام پنجم:

حافظۀ انگلیسی‌تان را تقویت کنید. در بخش خواندن، تا جایی که می‌توانید کلماتی که می‌خوانید را به خاطر بسپارید، البته در این بخش، می‌توانید کلمات را دوباره بخوانید. اما در بخش شنیداری، نمی‌توانید به عقب برگردید و فایل صوتی فقط یک بار پخش می‌شود. اگر جواب سوال، قبل از آن کلمه یا اصطلاحی که چند لحظه قبل شنیده‌اید باشد، اهمیت حافظه دوچندان می‌شود. اما معمولا جواب، بعد از کلمه‌ای است که می‌شنوید و نزدیک به کلماتی است که برای شنیدنشان گوش تیز کرده‌اید.

گام ششم:

زمان خود را به‌دقت مدیریت کنید. در بخش شنیداری، فایل صوتی را فقط یک بار خواهید شنید و در حین شنیدن باید به سوالات پاسخ دهید. پس زمان شما محدود و مدیریت‌شده است. اما بعد از شنیدن هر بخش، زمان کوتاهی برای بررسی جواب‌هایتان دارید. از این زمان برای انتقال جواب‌ها به پاسخنامه استفاده نکنید، چون در انتهای آزمون 10 دقیقه برای این کار به شما زمان داده می‌شود. در بخش خواندن، معمولا یک زمان خاص برای جواب‌دادن به هر یک از سه زیربخش، به شما پیشنهاد می‌شود. حواستان به زمانی که روی هر زیربخش صرف می‌کنید باشد و هر مجموعه سوال را که تمام می‌کنید،

زمان را در نظر بگیرید. سعی کنید وقتی زمان پیشنهادی هر زیربخش تمام شد، جواب‌دادن شما هم تمام شده باشد. حتی اگر به همۀ سوالات یک زیربخش جواب ندادید، بعد از اتمام زمان پیشنهادی، سراغ زیربخش بعدی بروید. در غیر این صورت، شاید نتوانید به حداکثر سوالات ممکن جواب دهید. به خاطر داشته باشید که شما مسئول مدیریت زمان در بخش خواندن هستید.

شما در حال مطالعه مقاله ای با عنوان نمره 7 آیلتس آروزیی دست یافتنی هستید.

گام هفتم:

قانون طلایی آیلتس این است: «به میمون همان چیزی را بده که می‌خواهد». اگر یک میمون موز بخواهد، باید به او موز بدهید، نه سیب. منظورم این است که جواب شما باید دقیقا همانی باشد که سوال خواسته است. باید کاملا مطمئن باشید که سوال از شما انتظار چه اطلاعاتی را دارد و بدانید باید با آن اطلاعات چه کنید تا به جواب درست برسید. شاید فکر کنید این توصیه بدیهی است و لازم نیست حفظش کنید.

اما فراموش‌کردن این قانون و به‌کارنبردنش در سراسر آزمون، یکی از دلایل اصلی عدم کسب نمرۀ مطلوب است. سوالات را خیلی دقیق بخوانید و بدانید از شما چه اطلاعاتی خواسته است: مثلا آیا جواب، نوعی روش حمل‌و‌نقل است؟ یا یک فرد است؟ یا یک مکان؟ یا یک عدد؟ اگر این را بدانید، بهتر می‌توانید پاسخ درست بدهید.

بدانید باید با اطلاعات چه کار کنید: باید یک جمله را کامل کنید؟ یا جای خالی را پر کنید؟ در این صورت، باید جواب‌های شما در آن جمله از نظر دستوری هم درست باشند. آیا برای جواب سوال، محدودیت تعداد لغات در نظر گرفته شده؟

در این صورت جواب شما نباید بیشتر از آن تعداد کلمه باشد. آیا باید دو مورد که در فایل صوتی شنیده‌اید را نام ببرید یا دو مورد را در متن پیدا کنید؟ در این صورت، جواب شما فقط باید شامل دو مورد باشد؛ اگر سه مورد را نام ببرید، جواب غلط است. پس همیشه بدانید دقیقا باید چه اطلاعاتی بدهید و باید با آن اطلاعات چه کار کنید.

گام هشتم:

دستورالعمل‌ها را با دقت بخوانید. کسانی که به دستورالعمل‌ها با دقت گوش نمی‌دهند یا نمی‌خوانند، شاید فکر می‌کنند به این صورت در زمان صرفه‌جویی می‌کنند. اما دستورالعمل‌ها همیشه حاوی اطلاعات بسیار مهمی هستند که برای درست جواب‌دادن، باید درست فهمیده شوند. دستورالعمل ممکن است دربارۀ موضوع متن باشد که کمک می‌کند پیش‌بینی کنید که قرار است چه چیزی بخوانید یا بشنوید. دستورالعمل به شما می‌گوید چه کار کنید، چه نوع جوابی باید بدهید و در بخش شنیداری، کی باید جواب بدهید. باید دستورالعمل را سریع و درست بخوانید. اگر توضیحات را سریع نخوانید، ممکن است برای جواب‌دادن وقت کم بیاورید.

شما در حال مطالعه مقاله ای با عنوان نمره 7 آیلتس آروزیی دست یافتنی هستید.

گام نهم:

به مثال‌ها توجه کنید. آزمون به چند دلیل منطقی، به شما مثال ارائه می‌دهد. مهم است که مثال‌ها را با دقت بخوانید یا بشنوید. بعضی‌ها تصور می‌کنند اگر به مثال‌ها توجه نکنند در وقت صرفه‌جویی می‌کنند. اشتباه می‌کنند! اگر ندانید چطور باید جواب بدهید، به احتمال زیاد، غلط جواب می‌دهید یا جواب درست را به شکل اشتباه ثبت می‌کنید. هر مثال، سه اطلاعات مهم دربارۀ تکلیف به شما می‌دهد: 1) به شما می‌گوید چطور به سوالات آن تکلیف جواب بدهید. 2) اطلاعاتی دربارۀ متنی که خواهید شنید یا خواهید خواند، می‌دهد. 3) به شما می‌گوید کی شروع به گوش‌دادن کنید یا کی خواندن را شروع کنید تا جواب‌ها را پیدا کنید.

گام دهم:

از واژه‌های کلیدی سوال برای پاسخ‌دادن استفاده کنید. واژه‌ها یا عبارت‌های کلیدی در سوال به شما کمک می‌کنند دنبال جواب بگردید. این هم در بخش شنیداری و هم خواندن صادق است. باید تعیین کنید که دنبال چه کلماتی در صدای گوینده یا در متن بگردید. ممکن است بیشتر از یک کلمه یا عبارت کلیدی در سوال باشد و ممکن است این کلمات، در متن یا صدا، قبل یا بعد از جواب قرار داشته باشند.

گام یازدهم:

قبل از پایان آزمون، جواب‌هایتان را مرور کنید. نمره 7 آیلتس را در ذهن داشته باشید و به کمتر از آن قانع نباشید.

گام دوازدهم:

فراموش نکنید حدس‌های منطقی بزنید. در بخش خواندن، اگر نتوانستید به همۀ سوالات پاسخ بدهید، طوری زمانبندی کنید که بعد از زمان توصیه‌شده برای هر زیربخش (معمولا 20 دقیقه)، حدود یک دقیقه برای فکرکردن به سوالاتی که جواب نداده‌اید، اما می‌توانید جوابشان را حدس بزنید، وقت بگذارید. در بخش شنیداری، بعد از هر بخش، یک دقیقه سکوت برقرار می‌شود که می‌توانید از آن برای حدس‌دن جواب سوالات بی‌پاسخ استفاده کنید. شرکت‌کنندگانی که فراموش می‌کنند جواب منطقی سوالات بی‌جوابشان را حدس بزنند، شانس نمره‌گرفتن را از خودشان دریغ می‌کنند!

مقاله که در حال خواندن هستید :نمره 7 آیلتس آروزیی دست یافتنی هستید.

گام سیزدهم:

آیا جواب‌هایتان از نظر گرامری درست هستند؟ درست است که همۀ جواب‌ها و عبارت‌هایی که در جواب سوالات در بخش شنیداری و خواندن می‌نویسید، لازم نیست از نظر گرامری درست باشند، اما معمولا می‌شود جواب درست را با تکیه بر دانش گرامری خود حدس بزنید. همیشه قبل از جواب‌دادن، ببینید آیا جواب شما از نظر گرامری درست است یا نه. خصوصا در سوالات کوتاه‌پاسخ؛ سوالات تکمیل یک جدول، نمودار، شکل؛ سوالات تکمیل جمله؛ سوالات جای خالی. در جواب‌دادن به سوالات بخش شنیداری و خواندن، اشکال فعل، صورت جمع و دیگر اشکال گرامری می‌توانند مهم باشند. همیشه سعی کنید جوابی بدهید که از نظر گرامری درست باشد.

گام چهاردهم:

فقط یک جواب بدهید. به یک سوال فقط یک جواب بدهید، مگر اینکه از شما بیشتر از یک جواب خواسته شده باشد. اگر یکی از چندین جوابی که به یک سوال می‌دهید، درست باشد، اما بیشتر جواب‌های دیگر همان سوال اشتباه باشند، شاید نمره‌ای به شما تعلق نگیرد.

خیلی اوقات شرکت‌کنندگان، بیشتر از تعداد مورد نیاز، جواب می‌دهند. اگر از شما خواسته شده سه مورد را که شنیده‌اید یا خوانده‌اید نام ببرید، معنا ندارد که چهار مورد را نام ببرید. حتی اگر هر چهار مورد را درست نام برده باشید، نمرۀ شما صفر خواهد بود.

قاعدۀ طلایی را به یاد داشته باشید. توجه کنید که در سوالات کوتاه‌پاسخ، خصوصا در بخش شنیداری، گاهی کلمات و عبارت‌های مختلفی می‌توانند جواب درست باشند. اما اگر بیشتر از یک جواب درست برای هر سوال کوتاه‌پاسخ ثبت کنید، فقط زمانتان را هدر داده‌اید. در این کتاب، در بخش کلید سوالات، جواب‌های متعدد برای سوالات مختلف ارائه شده است.

گام پانزدهم:

املای لغات را چک کنید. در سوالات بخش شنیداری و خواندن، املای کاملا‌درست همیشه لازم نیست. اما در بخش شنیداری، اگر یک کلمه برای شما بلند و شمرده تلفظ شد تا بنویسید، باید آن کلمه را درست بنویسید. سایر جواب‌ها در بخش شنیداری و خواندن اگر از نظر املایی اشتباه باشند مشکلی نیست و نمرۀ آن‌ها برای شما محاسبه می‌شود. اما باید املای آن‌ها طوری باشد که جواب درست را نشان بدهد.

در بخش خواندن، جواب‌هایی که درون متن عینا وجود دارند را در پاسخنامه درست کپی کنید. در بخش شنیداری، اگر از املای کلمه‌ای مطمئن نیستید، سعی کنید آوای کلمه‌ای که می‌نویسید به آوای کلمۀ درست نزدیک باشد.

مقاله که در حال خواندن هستید :نمره 7 آیلتس آروزیی دست یافتنی هستید.

گام شانزدهم:

پاسخ‌های شما باید به‌سادگی قابل خواندن باشند. اگر نشود جواب‌هایتان را راحت خواند، نباید انتظار نمرۀ خوبی داشته باشید. متقاضیان شاید ندانند که مصححین نمی‌توانند جواب آن‌ها را بخوانند یا بفهمند. دقت کنید؛ اگر در نوشتن حروف انگلیسی مشکل دارید، جواب‌هایتان را به‌صورت حروف درشت و ساده (بلاک لترز) بنویسید. حروف شما باید از هم قابل تشخیص باشند. به طرز نوشتن E و F، I و J و L، M و N، W و U و V، و I و T دقت کنید. تمایز این حروف، وقتی به‌سرعت نوشته می‌شوند، کار سختی است. خواندن اعداد ممکن است از خواندن حروف هم سخت‌تر باشد.

بسیاری از شرکت‌کنندگان نمی‌دانند که مصححین نمی‌توانند اعدادی که آن‌ها نوشته‌اند را درست بخوانند. تمرین کنید که اعداد را به‌وضوح بنویسید.

 

 

برنامه آموزش گروهی چله زبان
این یک برنامه عمومی رایگان است که هدف آن آموزش گروهی زبان در ۴۰ روز است .

اگر علاقمند به شرکت در این برنامه رایگان هستید میتوانید با پر کردن فرم زیر در خبرنامه چله زبان شرکت کنید و هرروز ایمیل های درس های این برنامه را دریافت کنید .

آخرین دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید